Samenwerken ZZP’ers

Samenwerken met ZZP’ers hoe doe je dat?

Hou jij van samenwerken of ben je meer van alleen je taken afwerken. Samen werken heeft altijd voordelen en nadelen. Misschien zit jij wel in een team waar jij de enige bent die werkt. Er is constant gedoe over taak verdeling. Of iemand heeft iets uit laten lekker, per ongeluk of niet. Aan de andere kant maakt het heel veel werk wel lichter en je hebt beschikking tot veel kwaliteiten. Samenwerken heeft veel valkuilen, dus ik ga je helpen om er niet in te vallen!

Afspraken maken bij samenwerking

Het simpele antwoord is natuurlijk goede afspraken maken en een goede communicatie. Maar hoe bereik je dat eigenlijk? Er zijn een paar dingen waar je duidelijke afspreken over moet maken. Ook heb ik een stappenplan voor je gemaakt, als je dit stappenplan volgt houd je je makkelijk aan de gemaakte afspraken.

Helaas zijn er geen standaard afspraken die je van internet kan kopiëren en kan volgen. Afspraken moet je zelf maken, en dat is eigenlijk maar goed ook. Welke afspraken je maakt is afhankelijk van jouw bedrijf, de mensen waar je mee samen werkt en wat je plannen zijn. Er zijn een paar dingen waar je altijd afspraken over moet maken.

Bepaal samen wat je wil bereiken en op welk gebied je samen wil werken. Ook is het belangrijk om te bepalen wie verantwoordelijk is voor werk deel en op welk deel niet samengewerkt wordt. Bepaal van tevoren hoe je de opbrengst en de risico’s verdeeld. Daarbij hoort ook wat op wiens naam komt te staan en aan wie de gebruikersrechten worden vertrekt. Bepaal ook hoe lang de samen werking gaat duren en hoe je met vertrouwelijke informatie om gaat.